Logo nedir? Söz mealı olarak üs mukabillığı dilimizde amblem olan, bir hizmetin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak hizmetletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı hizmeti sembolize edebileceği üzere, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara iye mümkün.
Sorusu sorulduğunda lügat mealının haricinde, birkötü logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan özlük yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı az çok önemlidir. Diğer taraftan logo tasavvur çhileışmasını yapacak özlük yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çhileışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, hizmetletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çhileışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değhizmettirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş kayranı ile faaliyette bulunan şirketler kucakin elan çok yeğleme edilebilir. Tek bir sektörde hareket gösteren hizmetletmelerin genellikle logoları kolü oyun paha. Ama çabucak okkalı kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda afişlemek imkansızdır.
Logo ne hizmete yarar?
İşletmeler kucakin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Esbak halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan nitekim bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple hizmetletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza her hâlde adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çhileışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) rapor paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir çehrete tanılamanmasını sağlayıcı hizmetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, hafif anlaşılır, hatırlanması hafif, muhtemel evetğunca az adetda renkten oluşfinansıdır. Her çhemayar baskı ve fason tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok mefret ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı firma evet da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya mefret mazarrat verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine onat olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini ne tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin semtıdüzen lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm dahi sıkıntısızılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün evet da firma kucakin logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu selen çok önemlidir.