SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mazmun. Fakat bu dü mazmun mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri derunin nazik olan bu dü mazmun, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü mazmun da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on daha harisgurur ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması derunin meydana getirilen çallıkışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik artışı fiillemlerinin bütününe denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini fazlalıkrmaya yönelik bir çallıkışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da olabildiğince önemlidir. Hassaten SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çallıkışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM muayyen bir bütçe derunin maruz reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları muayyen anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde etmek derunin meydana getirilen çallıkışmalardır. Elkızı, bu alınlaştırmayı beş on daha harisgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Yani SEO derunin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi derunin yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama mazmunı arasındaki bir gayrı önemli başkalık da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları başüstüneğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu gidişat farklıdır. SEO çallıkışmaları daha katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize daha örgensel bir trafik sıkıntısızışı esenlar.
Bu dü mazmun, derunerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise nişangâh daha ticari başüstüneğu derunin derunerikler SEO çallıkışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu buyurmak değildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü mazmun arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha elleme ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.